fredag 22 januari 2010

Välkomna till Gröna Järva

JA! - nu är vi här, ett hem i cyberspace för vår kära lokalgrupp.
Var snälla och skriv om miljöpartiets politik, lokalt urbant och globalt!
Får vi någon Moské - hur blir det med alla tvärförbindelser - hur ska vi stoppa Förbifarten - hur blir Järva grönare och trevligare att bo i?
Kommer vi att fixa gröna jobb efter valet - hur ska vi göra allt bra (igen?) efter dessa år av marknadsanpassning och utanförskap? Tror folk fortfarande på vallöften som att borgarna kan skaffa jobb åt alla på fem dagar?
Vad kan vi göra för att arbeta internationellt med bistånd och folkbildning, kommer vi att kunna starta en grön folkhögskola?
Skriv till mig om ni vill tycka till och publicera ngt på vår blogg
hanz@comhem.se
nästa steg blir att vi ska ha en "undersida" på MP-stockholms hemsida.
På kommande möten får vi också diskutera vilka som själva ska kunna göra blogginlägg, om interesse finns!
MGH
Hans Andersson, sammankallande i Järva lokalgrupp (tillsammans med Inger Beer), Internationell kontaktperson för Miljöpartiet i Stockholm

1 kommentar:

  1. Fint att se ditt arbete också här, Hans! Vet inte om Inger Beer minns mig, men jag var med i gruppen Rädda Södra Järvafältet (jag tar det ur minnet och jag kan minnas fel!) åren 86-88? 1988 var också första året jag deltog lite i valarbetet, manad av Åsa Domeij i TV!) och jag tror Inger var med och delade valinformation vid Rinkeby T-banenedgång då. Jag delade valsedlar vid någon av vallokalerna där då (bodde i Rinkeby studentlägenheter). Hälsa Inger om du kommer ihåg det.

    Lycka till med er lovvärda politik! (Och jag hoppas verkligen på en folkhögskola!) / Franck i Närke

    SvaraRadera